Tuesday 23 July 2019

ကြန္​ျမဳနစ္​ဝါဒ


ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒသည္ လူမွုစီးပြားေရး ဖြဲ႕စည္းပုံ စနစ္တစ္ရပ္၊ နိုင္ငံေရး သေဘာတရား တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုသည့္ ေဝါဟာရသည္ လက္တင္ဘာသာမွ ဆင္းသက္လာၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ဆိုသည္မွာ လူသုံးပစၥည္း ထုတ္လုပ္ရာ ဌာနမ်ားျဖစ္ေသာ အလုပ္႐ုံႏွင့္ တန္ဆာပလာ စသည့္ ‘ကုန္ထုတ္ကိရိယာ’မ်ားႏွင့္ ေျမယာမ်ားအား

 ျပည္သူလူထုက ပိုင္ဆိုင္၍ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံး၏ အက်ိဳးအတြက္ လူတိုင္းလူတိုင္းက လုပ္အားျဖည့္တင္းရမည္ဟု အနက္အဓိပၸာယ္ရွိသည္။

 အခ်ိဳ့က ျမန္မာလို ‘ဘုံဝါဒ’ဟု ေခၚဆိုေသာ္လည္း ဘုံဝါဒဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ တိက်ေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ ထြက္သည္ဟု မဆိုနိုင္ေပ။

‘သမာသမဂၢဝါဒ’က်မ္းျပဳသူ အရွင္ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္က ‘သမာသမဂၢဝါဒ’ဟု ဘာသာျပန္ထားသည္။ ေျမယာႏွင့္ အရင္းအႏွီး ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို ဘုံပစၥည္းအျဖစ္ထား၍ စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ကာ ထိုမွ ျဖစ္ထြန္းလာသည့္

အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို မၽွတစြာ ေဝငွစားသုံးသည့္ ေနထိုင္မွုစနစ္မွာ ကမၻာဦးလူတို့ လူ႔သမဂၢ (ဝါ) အစုအဖြဲႏွင့္ ေနတတ္လာသည့္အခါကပင္ ေပၚေပါက္လာဟန္ တူသည္။

ထိုေနာက္မွ ပုဂၢလိက ပစၥည္းပိုင္ဆိုင္ျခင္းႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းစီ ကိုယ္က်ိဳးရွာျခင္းတို့သည္ လူတို့၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာဟန္တူသည္။ ထိုဘုံဝါဒမ်ိဳးမွာ လူ႔သမိုင္းတေလၽွာက္တြင္ ရံဖန္ရံခါ ေပၚလာခဲ့၍ လိုက္နာက်င့္သုံးသူ လူစုမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ေရွးဦးခရစ္ယာန္ အယူဝါဒီတို့သည္ ဘုံဝါဒကို က်င့္သုံးခဲ့သည္။

 ဥေရာပ အလယ္ေခတ္တြင္ ထြန္းကားခဲ့သည့္ ခရစ္ယာန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘုံဝါဒစနစ္အတိုင္း ေနထိုင္ၾကသည္။ ဗုဒၶအယူဝါဒအရ သံဃာအဖြဲ႕အစည္း၌ ‘သံဃိက’ ဟူေသာ သေဘာရွိပုံႏွင့္ ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္နိုင္သည္။

 ခရစ္ႏွစ္ ၁၉ ရာစု အတြင္းတြင္ ၿဗိတိန္မွ ‘ေရာဗတ္အိုဝင္’ ဆိုသူသည္ ဘုံဝါဒကို လိုက္နာက်င့္သုံး ေနထိုင္ေသာ စံျပလူစု ၂ စုအား အိုးအိမ္ ထူေထာင္ေပး၍ ရြာမ်ားကို အဂၤလန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ လည္းေကာင္း တည္ေပးခဲ့သည္။

အေမရိကန္ နယူးေယာက္ျပည္နယ္တြင္ ဘုံဝါဒကို က်င့္သုံးသည့္ 'အိုနိုင္ဒါ ကြန္ျမဴနတီ' ေခၚ လူစုတစ္စုလည္း အေတာ္အတန္ နာမည္ထြက္ခဲ့သည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ လူစုမ်ားအျပင္ ဘုံဝါဒကို လိုက္နာက်င့္သုံးသည့္ အျခားေသာ လူစုမ်ားအားလုံးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေတြ႕ရွိရေသာ အခ်က္ ၂ ခ်က္ ရွိသည္။ ပထမအခ်က္မွာ ထိုလူစုမ်ားတြင္ လူဦးေရ မ်ားျပားစြာ ပါဝင္သည္ဟု မဆိုနိုင္ေခ်။

 ဒုတိယ အခ်က္မွာ ဤဘုံဝါဒအတိုင္း ဖြဲ႕စည္းေနထိုင္ခဲ့သည့္ လူစုမ်ားမွာ ဘုံဝါဒကို လက္မခံေသာ လူအမ်ားၾကားထဲတြင္ ေနခဲ့ရသည္ျဖစ္၍ ၾကာရွည္စြာ မတည္ျမဲနိုင္ခဲ့ေပ။

ဘုံဝါဒကို သေဘာတရား တစ္ရပ္အျဖစ္ႏွင့္လည္း ဂရိက်မ္းျပဳဆရာ 'ပေလးတိုး'ႏွင့္ အဂၤလိပ္ က်မ္းျပဳဆရာ 'ဆာေသာမတ္(စ္)မိုး' စသည့္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကလည္း သုံးသပ္လက္ခံခဲ့သည္။
 သို့ေသာ္ သူတို့၏ အယူအဆမ်ားမွာ စိတၱဇသဘာဝမ်ားအေပၚသာ အမွီျပဳခဲ့သည္ျဖစ္၍ အျမဲတေစ မွန္ကန္ေနေသာ အႏုမာနမ်ား မဟုတ္ေခ်။

ယခုအခါ လူအမ်ား နားလည္ေနေသာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒမွာ ၁၈၄၈ ခုႏွစ္ 'ကားလ္မာ့က္စ္' ႏွင့္ 'အိန္ဂယ္' တို့ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ေသာ ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကညာစာတမ္းမွ ေပါက္ပြားလာခဲ့သည္။

 ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကညာစာတမ္း၌ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၏ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္တို့ကို ေဖာ္ျပထားသည္။

ကားလ္မာ့က္စ္ ၏ အာေဘာ္အရ လူ႔သမိုင္းဟူသည္ စိုးပိုင္ေသာ တန္ခိုးအာဏာရွိသူႏွင့္ တန္ခိုးအာဏာမဲ့သူတို့ မရပ္မနား ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနၾကေသာ လူတန္းစားတိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္သည္။

 ထိုလူတန္းစားတိုက္ပြဲမ်ားသည္ ထြက္ကုန္ လုပ္ကိုင္နည္းစနစ္မွ ေပါက္ပြားလာသည္။ ထိုစနစ္သည္ လူ႔အစည္းအ႐ုံးကိုလည္း အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ခြဲျခမ္းနိုင္ေသာ သတၱိရွိသည္။

သို့ရွိသည့္ အားေလ်ာ္စြာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအား ေက်းကၽြန္၊ ေျမကၽြန္၊ အခစား၊ အလုပ္သမား စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ပိုင္၊ ေျမပိုင္၊ ပေဒသရာဇ္ အရင္းရွင္ စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ကြဲျပားျခားနား ေစခဲ့သည္။ ပထမ လူတန္းစားသည္ အလုပ္ကို တကယ္လုပ္ေပးရသူမ်ား ျဖစ္သည္။

 ဒုတိယ လူတန္းစားကား ပထမ လူတန္းစား၏ လုပ္အားကို သူတို့၏ ကိုယ္က်ိဳးအလို့ငွာ အသုံးခ်သူမ်ား ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္ဆိုေသာ္ ကုန္ထုတ္ ကိရိယာမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္သူသည္ စိုးမိုးျခယ္လွယ္သူျဖစ္၍ ပိုင္ဆိုင္မွုကင္းမဲ့ေသာ အလုပ္သမားတို့မွာ စိုးမိုးျခယ္လွယ္ျခင္း ခံရသူမ်ားျဖစ္သည္။

အဆိုပါ လူတန္းစား ၂ မ်ိဳး ရွိသမၽွ ကာလပတ္လုံး လူတန္းစား တိုက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေနမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိနိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ထိုေၾကာင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရလိုလၽွင္ လူတန္းစား ကြဲျပားျခားနားျခင္း မရွိေသာ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ကို ထူေထာင္ရမည္ဟု ကားလ္မာ့က္စ္ က ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။

ေရွးဦးစြာ အရင္းရွင္နိုင္ငံမ်ား ပိုင္ဆိုင္ေသာ စက္႐ုံ အစရွိေသာ ကုန္ထုတ္ကိရိယာမ်ားႏွင့္ ေျမယာမ်ားကို အလုပ္သမားမ်ားက သိမ္းယူၿပီးလၽွင္ ပစၥည္းမဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ကို ထူေထာင္ရမည္။

 အရင္းရွင္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ေသာ အရင္းအႏွီး ပစၥည္းအဝဝတို့ကို သိမ္းပိုက္ရန္မွာလည္း ေအးခ်မ္းစြာႏွင့္ ၿပီးေျမာက္နိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္၊ ေတာ္လွန္မွုႀကီးျဖင့္သာ ျဖစ္ေျမာက္နိုင္ေပမည္။

 ထိုေၾကာင့္ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ တည္ေထာင္ေရးတြင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ မလြဲမေရွာင္သာေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု ကားလ္မာ့က္စ္ က ဆိုသည္။

ကားလ္မာ့က္စ္ သည္ ၁၈၆၇ ခုႏွစ္တြင္ ‘အရင္းအႏွီး’ ဆိုေသာ က်မ္းကို ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ျပန္သည္။ ထိုက်မ္းတြင္ လူ႔သမိုင္းကို ေဘာဂေဗဒအရ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပထားသည့္အျပင္ အရင္းရွင္စနစ္၏ ဆိုးရြားပုံ၊ ေဖာက္ျပန္ပုံတို့ကို ေဖာ္ျပထားသည္။

 ဥပမာအားျဖင့္ အရင္းရွင္ဝါဒတြင္ တစ္ဦးတည္း ပိုင္ဆိုင္လုပ္ကိုင္မွုကို အားေပးျခင္း၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ ကုန္စည္မ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ စနစ္မဲ့ ကုန္ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို အလိုရွိျခင္း၊ ကုန္ေခ်ာမ်ား ျဖန႔္ျဖဴးရန္ ေဈးကြက္မ်ားလိုျခင္း၊ ထိုေၾကာင့္ မလြဲသာမေရွာင္သာပဲ နယ္ခ်ဲ႕ဝါဒသို့ ကူးေျပာင္းရျခင္း စေသာ ေဖာက္ျပန္မွုမ်ားသည္ အရင္းရွင္စနစ္ စတင္ေပၚေပါက္စဥ္ကပင္ တစ္ပါတည္း ပါလာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

အရင္းရွင္စနစ္ေအာက္တြင္ ပစၥည္းမဲ့ အလုပ္သမားမ်ားမွာ မိမိျဖည့္စြမ္းေပးေသာ လုပ္အား၏တန္ဖိုးကို တိက်စြာ ျပန္လည္မရရွိပဲ ေခါင္းပုံျဖတ္ျခင္းကိုသာ ခံရေၾကာင္း၊ အျမတ္အစြန္းဆိုသည္မွာ အလုပ္သမားမ်ား

 ရသင့္ရထိုက္ေသာ လုပ္အား၏တန္ဖိုးထဲမွ အရင္းရွင္တို့က ေခါင္းပုံျဖတ္ယူလိုက္ေသာ အစြန္းထြက္တန္ဖိုး (ဝါ) အပိုတန္ဖိုးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကားလ္မာ့က္စ္ က ယူဆသည္။

 ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ အရင္းရွင္စနစ္သည္ ေနာက္ဆုံး၌ မိမိေသတြင္းကို ကိုယ္တိုင္တူး၍ ဇာတ္သိမ္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။

 ကားလ္မာ့က္စ္ သည္ အရင္းရွင္စနစ္ကို ျပစ္တင္ရွုတ္ခ်ထားေသာ္လည္း အရင္းအႏွီးကိုမူ မရွုတ္ခ်ခဲ့ေခ်။

အရင္းအႏွီးဟု ဆိုအပ္ေသာ ကုန္ထုတ္ကိရိယာမ်ားကို လူမ်ားစုက ပိုင္ဆိုင္ၿပီးလၽွင္ စနစ္က်ေသာ ထြက္ကုန္လုပ္ေဆာင္ေရး ထူေထာင္ရန္ လမ္းစဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ခဲ့သည္။

ကားလ္မာ့က္စ္ ေရးသားခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒတြင္ အဆင့္ ၂ ဆင့္ရွိသည္။ ပထမအဆင့္မွာ စက္႐ုံႏွင့္ လယ္ယာမ်ားကို ပစၥည္းမဲ့ ဆင္းရဲသားမ်ား

(အလုပ္သမားႏွင့္ လယ္သမား) က သိမ္းယူၿပီးေနာက္ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး၊ ျဖန႔္ျဖဴးေရး ႏွင့္ စီမံခန႔္ခြဲေရးမ်ားကို နိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ျဖစ္သည္။ သို့ရာတြင္ အရင္းအႏွီးသေဘာ မသက္ေရာက္ေသာ မိမိကိုယ္ပိုင္သုံး ပစၥည္းအခ်ိဳ့ကိုမူ ခြင့္ျပဳထားေလသည္။

 ဤအဆင့္တြင္

လူတိုင္းလူတိုင္း စြမ္းအားရွိသမၽွ လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး မိမိလိုသမၽွကို မိမိခြန္အား စိုက္ထုတ္မွုႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ရွိသည္။ လူလူခ်င္း ျခယ္လွယ္ေသာစနစ္ မရွိေတာ့သျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေရွးရွု၍ လူတိုင္းလူတိုင္းပင္ နားလည္မွုျဖင့္ လုပ္ကိုင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ကားလ္မာ့က္စ္ က ဆိုသည္။

အမွန္စင္စစ္ ဤအဆင့္တြင္ အခြင့္အေရး ညီတူညီမၽွ မရရွိနိုင္ေသးေခ်။ ဤအဆင့္ကို ကားလ္မာ့က္စ္ က ကြန္ျမဴနစ္ေခတ္၏ ပထမအဆင့္ သို့မဟုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ ေအာက္တန္းေခတ္ဟု ေခၚဆိုခဲ့သည္။ သို့ေသာ္ လူအမ်ားက ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။

ဒုတိယအဆင့္မွာ စက္မွုလက္မွု ပညာရပ္မ်ား ပိုမိုတိုးတက္လာခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ကုန္ထုတ္ကိရိယာ စြမ္းအားမ်ားလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေသာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ မိမိစြမ္းပကား ရွိသမၽွ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၿပီး မိမိတို့ အသုံးလိုသမၽွ ရပိုင္ခြင့္ရွိေလသည္။

ျပည္သူလူထုတို့မွာ ကြန္ျမဴနစ္ စီးပြားေရးစနစ္အရ အခမဲ့ ပညာသင္ၾကားခြင့္၊ အခမဲ့ ေဆးဝါးကုသခြင့္၊ ဖ်ားနာစဥ္တြင္ ေထာက္ပံ့မွု ရရွိခြင့္၊ အိုမင္းမစြမ္းသည့္အခါ ေထာက္ပံ့မွု ရရွိခြင့္ အစရွိေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရရွိၾကေပလိမ့္မည္။

 အၿပိဳင္အဆိုင္ ကုန္ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိ။ မေလာက္မငေသာ အျဖစ္မ်ိဳးတို့လည္း မရွိေတာ့သျဖင့္ လူမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာစြာ ေနထိုင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

စစ္ျဖစ္ျခင္း၊ လူတစ္မ်ိဳးႏွင့္ တစ္မ်ိဳး အခင္းျဖစ္ပြားျခင္း စေသာ ပဋိပကၡမွုမ်ားမွလည္း လုံးဝကင္းေဝး ေနေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ၌ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းဟူသည္ အလိုအေလ်ာက္ ညႇိုးႏြမ္းေပ်ာက္ကြယ္ သြားေပလိမ့္မည္။

 တနည္းအားျဖင့္ အစိုးရဟူ၍ ဖြဲ႕စည္းရန္ပင္ မလိုေတာ့ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ အဆင့္အတန္းမ်ိဳးကား ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၏ အျမင့္ဆုံး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ပင္ ျဖစ္သည္။

ကားလ္မာ့က္စ္ က သူ၏ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ေအာင္ျမင္ေရးတြင္ အလုပ္သမား လူတန္းစားတို့၏ အသိဉာဏ္ပြင့္လင္းေရး ႏွင့္ ဘဝ၏အသိမွန္ကို ရရွိေရးသည္ အဓိကျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။

 ကားလ္မာ့က္စ္ ႏွင့္ အိန္ဂယ္ တို့ တီထြင္ခဲ့ေသာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒမွာ ၂၀ ရာစု အစပိုင္းခန႔္တြင္ ဥေရာပတိုက္ တစ္ခြင္၌ ပ်ံ႕ႏွံ့ခဲ့ျခင္းမွာ စက္မွုလက္မွု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္အတူ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ အလုပ္သမားတို့မွာ ဆင္းရဲက်ပ္တည္း က်ဥ္းေျမာင္းလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု နိုင္ငံေရး သုံးသပ္သူမ်ားက ဆိုၾကသည္။

ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကို ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ မိမိတို့ကိုယ္ကို မိမိတို့ ဆိုရွယ္လစ္မ်ားဟု အမည္ခံခဲ့ၾကသည္။ သို့အားျဖင့္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒႏွင့္ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒကို အဓိပၸာယ္ တူညီစြာ ထားခဲ့ၾကသည္။

၁၈၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ကားလ္မာ့က္စ္ ကိုယ္တိုင္ ေခါင္းေဆာင္၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

 ၁၈၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ထိုအဖြဲ႕ ပ်က္စီးခဲ့သည္။ ၁၈၈၉ ခုႏွစ္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ႐ုရွားနိုင္ငံတြင္လည္း လီနင္အမွူးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္စုက ၂၀ ရာစု အစတြင္ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီမ်ားကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကသည္။

 ၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ထိုပါတီထဲတြင္ ေဗာ္လရွီဗစ္ႏွင့္ မင္ရွိဗစ္ဟု ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲသြားသည္။ ၁၉၁၇ ခုႏွစ္ ႐ုရွားေတာ္လွန္ေရးႀကီး ၿပီးဆုံးသြားေသာအခါ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမ်ားႏွင့္ ကြဲျပားေစရန္ လီနင္ႀကီးမွူးေသာ ေဗာ္လရွီဗစ္ပါတီကို ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဟု အမည္ေျပာင္းခဲ့သည္။

 ထို့ေနာက္ ၁၉၁၉ ခုႏွစ္တြင္ လီနင္က ႀကီးမွူး၍ တတိယ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ျမဴနစ္အဖြဲ႕ႀကီးကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ေခၚ ဆိုရွယ္လစ္မ်ား ႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ ဝါဒႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားမွာ တစ္သေဘာတည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဆာင္ရြက္ပုံ နည္းပရိယာယ္မ်ား မတူၾကေခ်။

ဆိုရွယ္လစ္တို့က ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ရည္မွန္းခ်က္သို့ ေရာက္ရွိရန္မွာ ေတာ္လွန္မွုမ်ားရွိရန္ မလိုအပ္ေခ်။ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ေအးခ်မ္းသာယာစြာ ကူးေျပာင္းသြားနိုင္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။

 ကြန္ျမဴနစ္မ်ားကမူ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ရည္မွန္းခ်က္ကို အုံႂကြ ေတာ္လွန္ေရးျဖင့္သာ ရရွိနိုင္သည္ဟု စြဲျမဲစြာ ယုံၾကည္ၾကသည္။ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ ေတာ္လွန္ေရးကို အျမဲတေစ မျပဳလုပ္နိုင္သည့္တိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကို အဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ေနရမည္ဟု ဆိုေသာဝါဒကို လက္ခံယုံၾကည္ၾကသည္။

 ကြန္ျမဴနစ္မ်ားက ပုဂၢလိကပိုင္ ပစၥည္းမ်ားကို ျပည္သူပိုင္ ျပဳလုပ္လိုၾကသည္။ သို့ေသာ္ ဆိုရွယ္လစ္မ်ားကမူ ကုန္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ ျပည္သူပိုင္ ျပဳလုပ္လိုၾကသည္။ [၁]

#အဓိပတိကမၼ
ကိုးကား
ျပင္ဆင္

↑ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ (၂) အပိုင္း-က

No comments:

Post a Comment

 အလင်းတွေရှာဖွေရင် အလင်းတွေပျောက်ဆုံးလို့ အမှောင်တစ်ဘက်ခြမ်းထိ ခရီးတွေပေါက်ခဲ့ဖူးတယ် ၊ စိတ်ရဲ့ စေညွှန်ရာကို လှည့်လည်‌လျှောက်လှမ်းရင် စိတ်ရဲ့...