Wednesday 9 October 2019

ကြၽန္ေတာ္ – #ဟစ္ပီ

ကြၽန္ေတာ္ – #ဟစ္ပီ
 

ဟစ္ပီ ( Hippie ) ေတြကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လို နားလည္ ထားလဲ။ နားသန္ကြင္း၊ ေဂၚကြင္း တန္းလန္း ထားမယ့္ ေကာင္ေတြ – ဒါမွ မဟုတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ ဘယ္လိုမွ သဟဇာတ မျဖစ္တဲ့ အဝတ္အဆင္ မ်ိဳး ဝတ္ဆင္ တတ္တဲ့ ေကာင္ေတြ လို႔ ျမင္ပါသလား။ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဆာင့္ႂကြား ေဆာင့္ႂကြား ရွိတဲ့ ေကာင္ေတြ ၊ လူ႔ လဒ ေတြ လို႔ ျမင္ပါသလား။ လူႀကီးေသာ ဘာေသာ နားမလည္ဘူး – ေျပာခ်င္ ေျပာမယ္ – မေျပာခ်င္ မေျပာဘူး – အဲ့လို ေနတတ္တဲ့ မိမဆုံးမ ဖမဆုံးမေလး ေတြ လို႔ ျမင္ပါသလား။ အဲ့လိုျမင္ၾကမယ့္ လူႀကီးမင္း စာရႈသူ မ်ား ရွိမယ္ ဆိုရင္ – အဲ့ဒီ ဟစ္ပီ ( Hippie ) ဆိုတဲ့ အေပၚကို က်ေနာ္ ကာကြယ္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ရွိပါတယ္။

ဟစ္ပီ ေတြကို လူႀကီးမင္းတို႔ အမ်ားစုက ဆိုးသြမ္းလူငယ္ ေတြလို႔ ေတြးၾက ထင္ၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ အဲ့ဒါ မွားယြင္းေနပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ခင္ဗ်ား တို႔ သတ္မွတ္တဲ့ ျမင္ၾကတဲ့ – ဟစ္ပီ ဆိုတာ – ဟစ္ပီ အကုန္လုံး မဟုတ္ေသး လို႔ပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာမေတြ႕တဲ့ ဟစ္ပီ လူငယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ၿပီး “ဟစ္ပီ” ေတြက “စ႐ိုက္” ေတြပါကြာလို႔ ဝါးလုံးရမ္း ေျပာရင္ – လူႀကီးမင္းတို႔ – လူႀကီးမင္း မပီသရာ က်ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး – ဟစ္ပီ ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားတို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ ေသးလို႔လည္း ျဖစ္မယ္။ က်ေနာ္ ဒီေနရာမွာ “ဟစ္ပီ” ဆိုတာေတြ ရဲ႕ ဘက္က ကာကြယ္ၿပီး ေျပာရတာဟာ .. ( အဟက္ – စိတ္ေတာ့ မရွိပါနဲ႔ ) က်ေနာ္လည္း ဟစ္ပီ မို႔လို႔ပါပဲ။

အဲ့ေတာ့ ဟစ္ပီ ရဲ႕ သေဘာတရားကို နားလည္ေအာင္ နည္းနည္း ေျပာၾကည့္မယ္။ ဟစ္ပီ ေတြရဲ႕ အဓိက အလုပ္က – “ဟုတ္ပါ့ဘုရား၊ မွန္ပါ့ဘုရား – လူသား” ေတြရဲ႕ လမ္းစဥ္ကို ျငင္းပယ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဟစ္ပီေတြဟာ သူတို႔ မွန္ကန္တယ္ လို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျမင္၊ သိ၊ ခံစား ရတာကိုပဲ သူတို႔ လုပ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လဲ သူတို႔မွာ – အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကဳံရပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ သင့္တာ မသင့္တာ ထက္ သူတို႔ မွန္မယ္ ျမင္ရာ ကိုသာ လုပ္တတ္ ၾကလို႔ပါ။

ဒါကို အေျခခံၿပီး က်ေနာ္ ဟစ္ပီ အမ်ိဳးအစား ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲၾကည့္တယ္။ လူႀကီးမင္းတို႔ လက္ညႇိဳးေငါက္ေငါက္ ထိုးၿပီး ေျပာဆိုတတ္တဲ့ ဟစ္ပီ ေတြက တစ္မ်ိဳး တစ္စားပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္း အမ်ား က သူတို႔ရဲ႕ နားသန္ကြင္း၊ ေဂၚကြင္း၊ အဝတ္အဆင္ အေၾကာင္ အၾကားနဲ႔၊ ထစ္ခနဲ တုတ္ဆြဲ ဓားဆြဲ၊ လမ္းေဘးထိုင္ ဘုေျပာ၊ ဂစ္တာတီးရင္း အာၿပဲ ေနတာေတြပဲ ၾကည့္ၿပီး ေျပာေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္တမ္းက သူတို႔ေတြဟာ အၾကမ္းထည္ပါ။ သူတို႔ ေတြရဲ႕ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းရင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ပါ။ ဟစ္ပီ ေနာက္တစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ – လမ္းေဘးထိုင္ ဘုေျပာတယ္ ဆိုတာထက္ – ကိုယ္ မွန္တယ္ လို႔ ျမင္ရင္ — ပတ္ဝန္းက်င္၊ ကိုယ့္ ဓေလ့ထုံးစံ ေတြတင္ မကဘူး၊ ကိုယ့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ကိုပါ ေျပာင္းလဲပစ္ရဲ သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ေတြကလည္း အမ်ားအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ လက္ညႇိဳး ထိုးတာ၊ ဖဲက်ဥ္တာကို ခံရတတ္တယ္။

အေျခခံ အားျဖင့္ – ဒီႏွစ္မ်ိဳး စလုံးဟာ လမ္းေဟာင္းေတြ ကို ေရွာင္က်ဥ္ရဲဖို႔ အသင့္ရွိပါတယ္။ “ႏိုင္ငံႀကီးသား၊ ၿမိဳ႕ႀကီးသား၊ Gentleman” ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြ ကို ေဘးဖယ္ခ် ထားသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္လည္း လူ႔အသိုင္းအဝိုင္း ကေန အေဝးေရာက္သြား တတ္တယ္။ ဟိုးတုန္းကသာ ဒီ “ဟစ္ပီ” ဆိုတဲ့ စကားလုံး ေပၚေပါက္ခဲ့ ရင္ မဟာဝီရ ( မဟာဗီးရ္ ) ကိုလည္း ဟစ္ပီ လို႔ ေခၚၾကလိမ့္မယ္။ သူက ဒီေခတ္ ဟစ္ပီေတြ ထက္ေတာင္ သာႏိုင္ ပါေသးတယ္။ သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္ အတြက္ ဘာ အဝတ္မွ မဝတ္ဘဲ ေနရဲ ခဲ့တဲ့သူပါ ။ ( သူ႔ကို ဟစ္ပီ လို႔ ေျပာရမလား ဆိုၿပီး ၊ ခုေခတ္ ဟစ္ပီ ညီအကို ေမာင္ႏွမမ်ား မနာၾကပါနဲ႔ အေကာင္းေျပာတာပါ။ ) အခုေခတ္ အျမင္မွာ မဟာဝီရ ဟာ ဂ်ိန္းဘာသာရဲ႕ ဖခင္ပါ။ အဲ့သည့္ ေခတ္အခါကေတာ့ သူ ကိုယ္တိုင္ လည္း လက္ညႇိဳး အထိုးခံ၊ ေတာ္ေတာ္ အေျပာအဆို ခံခဲ့ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ သူ႔ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ၾကသူေတြ ရွိသလို၊ ပစ္ပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ေဝဖန္ၾကမယ့္ သူေတြလည္း ရွိခဲ့မယ္။

ဟစ္ပီ ေတြရဲ႕ အေျခခံ ရႈေထာင့္ အျမင္ကို က်ေနာ္ ႀကိဳက္တယ္။ သူတို႔ ေတြမွာ ဟန္ေဆာင္မႈ မရွိဘူး။ ဘာမွ မဖုံးကြယ္ ထားဘူး။ သူတို႔ ျဖစ္ရွိတဲ့ အတိုင္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ေနထိုင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ “႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ “႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း” ဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ — သူတို႔ရဲ႕ ဘဝ ျဖစ္တည္မႈ အေပၚမွာ ဘာ သက္ေရာက္မႈမွ မထားတာ ကို ဆိုလိုတယ္။ ဘယ္ဓေလ့ထုံးစံ အရိပ္မွ မွီတြယ္ မေနတာ၊ ဘယ္ ေလာင္းရိပ္မွ က်မေနတာကို ဆိုလိုပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဟစ္ပီေတြဟာ လမ္းေဟာင္းေတြ၊ သမား႐ိုးက် အေတြးအေခၚ ေတြ ကို သံသယမ်ား တတ္တယ္။ တစ္နည္းနည္း နဲ႔ ေဖာက္ထြက္ လာတတ္ၾကတယ္။ ႐ိုး႐ိုး ရွင္းရွင္း ေနထိုင္တတ္တဲ့ သူတို႔ သဘာဝေၾကာင့္ ဟစ္ပီ ေတြကို ႐ိုင္းတယ္လို႔ အမ်ားျမင္ တတ္ၾကပါတယ္။ – ဟုတ္ပါတယ္။ ထင္သာ ျမင္သာ ဟစ္ပီ ေတြလို႔ သတ္မွတ္ခံ ထားရသူ အမ်ားစုဟာ သူတို႔ စိတ္ရွိလာရင္ အားနာတာ ၊ အားမနာ တာ မသိဘူး ။ ဆဲထည့္လိုက္တယ္။ သူတို႔ သႏၲာန္မွာ ေဒါသ ျဖစ္လား – ျဖစ္တဲ့ အတိုင္း ပကတိ ေပၚလြင္ပါတယ္။ “ဆဲဆိုတာ မေကာင္းဘူး။ အဆင့္အတန္း ရွိရွိဆိုရင္ ယဥ္ေက်းရတယ္” ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာ သြန္သင္ သမွ်ေတြကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒါဟာ ဆဲဆိုတာ၊ ရမ္းကားတာ တစ္ခုတည္း ၾကည့္ၿပီး ျမင္ေနၾကလို႔ပါ – သူတို႔ လႉဒါန္းခ်င္စိတ္ ရွိလာခဲ့ရင္လည္း ေငါက္ခနဲ ထလုပ္တတ္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူႀကီးမင္းတို႔ ေတြမွာသာ ေတြးရ ေငးရ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္တတ္တယ္။

အလႉအတန္း လုပ္တာကို ၾကည့္မယ္။ ယခင္ နာဂစ္ ၊ အခု ပခုကၠဴေရေဘး စသျဖင့္ တို႔မွာ လူႀကီးမင္းတို႔ သမုတ္ ထားၾက တဲ့ ဟစ္ပီ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ပါဝင္ လႉဒါန္းေန ၾကတာ ကိုေရာ ျမင္ႏိုင္ပါရဲ႕လား။ လူေရာ ကိုယ္ပါ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ပါဝင္ လုပ္အားေပး ေနၾကတာကိုေရာ ျမင္ႏိုင္ ပါရဲ႕လား။ လူႀကီးမင္းတို႔ အထဲက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ – “ဒါက လႉမွာေပါ့၊ ေနဦး – ငါ့မွာ ဘယ္ေလာက္ရွိ၊ ေအး..ေအး..။ ဒီေလာက္ဆို အေတာ္ပဲေပါ့.. ငါလႉမယ္.. ငါလႉတယ္ေဟ့” စသျဖင့္ ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီေတြ အတြက္ေတာ့ – လႉစရာ အေၾကာင္းျမင္ၿပီး လႉခ်င္တယ္ေဟ့ တစ္ခြန္းထဲ မိမိသႏၲာန္မွာ ေပၚဖို႔ လိုပါတယ္ – စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ လႉၿပီးသား ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ ဆဲခ်င္ရင္ ထဆဲ ပစ္လိုက္တာနဲ႔၊ သူတို႔ လႉခ်င္ တန္းခ်င္ရင္ ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္ ပစ္လိုက္တာ – ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ အေျခခံ ဟာ အသြင္ သ႑ာန္ခ်င္းကြဲ ေပမယ့္ ေနာက္ကြယ္ သေဘာထားခ်င္း အတူတူပါ ။ ဆိုလိုတာက – သူတို႔ ရဲ႕ သႏၲာန္ကို သူတို႔ရဲ႕ ဟန္ပန္ အမူအရာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း အပြင့္လင္းဆုံး အ႐ိုးသားဆုံး ပုံေဖာ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လူႀကီးမင္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔က စိတ္ထဲ မေက်နပ္ခ်က္တစ္ခုခု ေတြ႕လို႔ ဆဲဖို႔ ဆိုဖို႔ စိတ္ ရွိလာရင္ေတာင္ – ပတ္ဝန္းက်င္ကို ႐ြံ႕မယ္။ မိ႐ိုးဖလာ သြန္သင္ခ်က္နဲ႔ – ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ေဝဖန္ခ်က္ေတြ စဥ္းစားေတြးေခၚ ဦးမယ္။ “ငါ ထဆဲလိုက္ရင္ – လူႀကီးလူေကာင္း မပီသရာ က်မယ္။ Gentleman မဆန္ပဲ ေနလိမ့္မယ္။ အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္းတယ္ လို႔ အေျပာခံ ရလိမ့္မယ္။ သည္းခံျခင္းသည္ ပါရမီ တစ္ပါးတဲ့။ ငါသည္းခံလိုက္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ သူ႔ကို ငါျပန္ၿပီး ၿပဳံးပဲ ၿပဳံးျပ ေနလိုက္ေတာ့ မယ္။ သည္းခံျခင္းသည္ မဂၤလာ တစ္ပါးတဲ့၊ ဒါကလည္း ဘုရားေဟာ အရွိသားပဲ” စသျဖင့္ ဒီနည္းမ်ိဳးေတြနဲ႔ လူႀကီးမင္းတို႔ Gentleman အမ်ားစု ေတြးၾက ေခၚၾက ဆင္ျခင္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ေတြးေန႐ုံမကဘူး ။ ကေလးသူငယ္ မ်ားကို ယဥ္ေက်းလိမၼာ ရွိၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါေစေၾကာင္း – ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ သြန္သင္ ေပးတတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီ ေတြကေတာ့ အဲ့လို မေတြးဘူး။ သူတို႔ သႏၲာန္ တစ္ခုခု ျဖစ္လာရင္ ဓေလ့ထုံးစံေသာ၊ Gentleman ေသာ ၊ လူႀကီးမင္းေသာ နားမလည္ဘူး – လုပ္ထည့္လိုက္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔က ဒီလို ႐ိုင္းစိုင္းျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းျခင္း စ႐ိုက္ ေတြ ျမင္သာ ေနတဲ့ ဟစ္ပီ ေတြကိုပဲ ကြက္ ၾကည့္တယ္။ “ဟစ္ပီ ေတြဟာ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ေတြပဲ” လို႔ သိမ္းက်ဳံး႐ိုက္ၿပီး ဩဘာ၊ ကင္မြန္း တပ္ေပး လိုက္ၾကေတာ့တယ္။

စစ္စစ္ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီေတြကို- ကိုယ္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ အတြက္ မခ်င့္ခ်ိန္၊ မစဥ္းစားဘူး၊ ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္တည္းၾကည့္ ၿပီး ေဝဖန္ရင္ မွားပါ လိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီ အမ်ားစုဟာ ကိုယ္လုပ္တာ ကို ကိုယ္တာဝန္ ယူတယ္ ဆိုတဲ့ သတၱိ စိတ္ဟာ အခိုင္အမာ ရွိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အျပဳအမူရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ ကို ေမွ်ာ္ကိုးျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း၊ ( ဝါ ) ပူပန္ျခင္း စိတ္ႏွလုံး မသာမယာ ျဖစ္ျခင္း ဘာမွ မရွိဘူး။ ျဖစ္လာရင္ ရင္ဆိုင္မယ္ – ကိုယ္ျပဳတဲ့ အျပဳအမူအတြက္ ကိုယ္အျပည့္အဝ တာဝန္ယူတယ္- အဲ့ဒါပဲ က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္းမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဘယ္သူ အသာ၊ ဘယ္သူ အနာ ခြဲျခားႏိုင္မယ့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ လို႔ ထင္တယ္။

တကယ္က ဟစ္ပီ ဆိုတာ “ဂုဏ္သေရရွိ – လူႀကီးလူေကာင္း ဝါဒ” ကို ဖယ္ဖ်က္တာပါ။ ဣေျႏၵလို႔ နာမည္လွလွ ေပးတတ္ၾကတဲ့ ဟန္ေဆာင္ ဖုံးကြယ္မႈ ေတြ အကုန္လုံး ကို ခဝါ ခ်ထားတာ သက္သက္ပါ။ ဟစ္ပီ ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ အၿပဳံးတု မရွိဘူး။ သူတို႔ ၿပဳံးရင္ ရင္ထဲ ကပါ တကယ္ ၿပဳံးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ရယ္ေနရင္ သူတို႔ ရင္ထဲက တကယ္ ရယ္တယ္။ သူတို႔ ခ်စ္ရင္လည္း တကယ့္ရင္ထဲက အခ်စ္နဲ႔ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အျပင္ဘန္း စည္းေဘာင္ေတြကို ဖယ္တယ္။ အတြင္းသႏၲာန္ကိုလည္း ေဘာင္မထား၊ စည္းမထား၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သာ ထားရွိတယ္။ သူတို႔ေတြမွာ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္ ျဖစ္တည္မႈ အမွန္ပဲ ရွိေနတယ္ – အၿပဳံးတု၊ သ႐ုပ္အတု၊ အခ်စ္တု၊ စကားလုံး အတုေတြ မရွိဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဟစ္ပီ ေတြရဲ႕ ဂီတ၊ ဟစ္ပီ ေတြရဲ႕ ကဗ်ာ ဟာ ပုံမွန္လမ္းေၾကာင္းကေန ေဖာက္ထြက္တယ္။ လန္းဆန္း သစ္လြင္ ေနတတ္တယ္။ သူတို႔ ရဲ႕ ဂီတသံဟာ ေပါက္ကြဲသံလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေလညႇင္းသံလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီ ဂီတကို ဖန္တီး ေနခ်ိန္မွာ ရွိတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ သႏၲာန္ အေပၚမွာသာ မူတည္တယ္။ ကဗ်ာလည္း ထိုနည္း လည္းေကာင္း ပဲ။ သူတို႔ ရင္မွာ ပြင့္တဲ့ ပန္းဟာ အရင္းခံ အတိုင္းပဲ ရွိပါတယ္။ ဓာတ္ေျမဩဇာ မေရာဘူး။ ကိုင္း ျဖတ္ ကိုင္းဆက္ မလုပ္ဘူး။ သဘာဝ အတိုင္း ရွင္သန္ၿပီး၊ သဘာဝ အတိုင္း ပြင့္လန္းပါတယ္။ လူလုပ္ အကြပ္အညႇပ္ ေတြနဲ႔ မျပဳျပင္ မဆင္ယင္ တဲ့ အတြက္ ေရခံေျမခံ ညံ့လို႔ ေသသြားသူ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ေရခံ ေျမခံေပၚ မူတည္ၿပီး လန္းဆန္း လာသူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ သူတို႔မွာ သဘာဝ သက္သက္ပဲ ရွိတယ္။ ဒါဟာ ဟစ္ပီ ဆိုတာရဲ႕ အေျခခံပါ။

က်ေနာ္ တို႔ ဟစ္ပီေတြ မေျပာမျဖစ္ တဲ့ ေနာက္ အခ်က္တစ္ခုက – မိမိတို႔ရဲ႕ သိစိတ္ကို အဆုံးအစမဲ့ ခ်ဲ႕ထြင္ ခ်င္စိတ္ပါ ။ ဒါဟာ ဘယ္အၫႊန္းေဘာင္ လက္ေအာက္ မွာမွ မေနလိုဘူး ဆိုတဲ့ စ႐ိုက္ရဲ႕ အေျခခံ အေၾကာင္းတရား လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္ေၾကာင့္ပဲ ဟစ္ပီေတြမွာ လူႀကီး မရွိဘူး။ သူတို႔ ေအာက္ငယ္သား ဆိုတာလည္း မရွိဘူး။ သူတို႔မွာ သူေဌးကို ေၾကာက္တာလည္း မရွိဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္သမား ဆိုၿပီး ႏွိမ္တာလဲ မရွိဘူး။ ဆိုလိုတာက ဟစ္ပီေတြမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္း အမ်ားစုလို အဂတိတရား မလိုက္စားၾကပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အသစ္ – အသစ္ – အသစ္ ဆိုတဲ့ နယ္ပယ္တစ္ခြင္လုံးကို သာ ေျပးလႊားသြားခ်င္ စိတ္ ရွိပါတယ္။ တစ္ေနရာရာမွာ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ အကြပ္အညႇပ္ ခံေနရတာကို မလိုလားဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ ေကာင္းလား ဆိုးလား ပင္ကိုယ္သိ မခိုင္မာ ခင္မွာ – အသစ္ တစ္ခုလို႔ ျမင္ရင္ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ စမ္းသပ္ခ်င္စိတ္ ရွိတတ္ၾကတယ္။ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီး တစ္ခုလုံးကို စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ေမွ်ာလြင့္ ထားခ်င္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ စည္းေဘာင္ေတြ၊ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ ေဘာင္အၫႊန္း ေတြကို ေခ်ဖ်က္ပစ္ လိုက္ခ်င္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ခင္ဗ်ား တို႔ လူႀကီးမင္းမ်ား မ်က္စိေအာက္ မွာတင္ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီ အမ်ားဟာ ဘိန္းရွဴတယ္၊ ကိုကင္းသုံးတယ္။ အျဖဴစြဲတယ္။ ဟာရွီ ကိုင္တယ္။ Mescaline, Marijuana သုံးတတ္ ၾကပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔က လက္ညႇိဳး ထိုးမလား။ တစ္ဖက္မွာ ၾကည့္ပါ။ – ဒီ ဟစ္ပီေတြပဲ ေယာဂက်င့္တယ္။ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္တယ္။ တရားစခန္းလည္း ေရာက္ျဖစ္ၾက ပါေသးတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္း ဆို ပိုမ်ားမ်ား စားစား ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟစ္ပီ အၾကမ္းထည္မ်ား ကို တရားစခန္းမွာ ေတြ႕ရင္ ခင္ဗ်ား တို႔ လူႀကီးမင္း အမ်ား ကပဲ ေမးေငါ့ အျပစ္တင္ ေနတတ္ၾကပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီတရား ဘာဝနာ နဲ႔ မူးယစ္ေဆးဝါး ဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ႏွစ္ရပ္ပါ။ ဒီ ဆန္႔က်င္ဘက္ ႏွစ္ရပ္စလုံးကို လုပ္ျဖစ္တတ္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက – အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဟစ္ပီမ်ားရဲ႕ အေျခခံ စိတ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ…စာဖတ္သူ လူႀကီးမင္းမ်ားလည္း စာကို ဒီေနရာအထိ ဖတ္လာရင္ –
ဟစ္ပီ အတြက္ – ကာဆီး ေျပာေနတဲ့ က်ေနာ့ အေပၚ ေတာ္ေတာ္ ခ်ဥ္ ေနေလာက္ေရာ့မယ္။
ေတာ္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက – ဟစ္ပီ ေတြဟာ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ အျမင္ နဲ႔ ေနာင္လာ ေနာက္သား လူငယ္ေလး ေတြကို မိမိတို႔ ပုံစံ ဒုံး႐ိုး ႀကီး အတိုင္း ဇြတ္မသြင္း ေစခ်င္ဘူး ။ ဒါကိုပဲ ဆိုလိုတာပါ။ မိမိတို႔ ဓေလ့ ထုံးစံ ေတြနဲ႔ မညႇပ္ကြပ္လိုက္ ပါနဲ႔။ “လူႀကီးလူေကာင္း ႏိုင္ငံႀကီးသား ဆိုတာ ဒီလို ေနရမွာကြ” ဆိုၿပီး စကားလုံး လွလွနဲ႔ ဟန္ေဆာင္ အမူအရာ ေတြ မသင္ေပးၾကပါနဲ႔။ လြတ္လပ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ရဲဖို႔၊ အမွန္ကို အမွန္ အတိုင္း လက္ခံရဲဖို႔၊ အမွားလို႔ ျမင္ရင္ အမွားအတိုင္း ျပဳျပင္ ရဲဖို႔ သတၱိ နဲ႔ အျမင္ ကိုသာ သင္ေပးၾကပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္း အမ်ားစု ဟာ ကိုယ့္အတၱနဲ႔ ကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္ရာ ကိုယ္ ပုံေဖာ္ၾကတယ္။ ေအာက္သူ ေအာက္သား ဘာျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လို ဆိုတာ နားမလည္ဘူး။ သိသလို ၊ တတ္သလို၊ ကိုယ့္လိုဘ ခ်ည္းသာ မၾကည့္ၾကပါနဲ႔။

ကိုယ့္ ရလိုမႈ တစ္ခုတည္းနဲ႔ “အိုးဆိုတာ မေျခာက္ခင္ နာနာ ပုတ္ရတယ္ကြ” ဆိုတဲ့ ေရွးစကားကို ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္း ပညာရွိအမ်ားက သုံးစြဲ ေအာ္ဟစ္ ေနတတ္ၾကတယ္။ အဲ့လို လူေတြကို အိုးလို သေဘာထားၿပီး ပုတ္တိုင္းသာ ထြက္ရမယ္ ဆိုရင္ – ပုံစံတူ လူသားေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္ေနမွာပဲ။ က်ေနာ္ တို႔ ဟစ္ပီ အမ်ား ေတာင္းဆိုလိုတာက – လူေတြဟာ – အိုး မဟုတ္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ- ။ နာနာ ပုတ္ရင္ ကြဲသြား ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ ကိုယ္လြတ္လိုရာ ကိုယ္ဇြတ္ ခြဲထြက္ၾကရင္း ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ ဆိုးက်ိဳးေတြသာ ျဖစ္လာ ပါလိမ့္မယ္။ အၫႊန္႔ရွိတဲ့ လူငယ္ေတြ လည္း ပ်က္ဆီးသြား ရသလို ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္းမ်ား လည္း ရင္က်ိဳး သြားတာပဲ အဖတ္တင္ ပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အလုပ္က သူ႐ို႕ေလးေတြ ကို တည့္မတ္ေပးဖို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႐ို႕ေတြကို ပုံသြင္း ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ပုံစံခြက္ထဲ ကို ဒီလိုစား ၊ ဒီလိုသြား၊ ဒီလိုႀကံ၊ ဒီလိုေတြး – ဆိုၿပီး ဆြဲမသြင္း လိုက္ပါနဲ႔။ လူစဥ္မမွီေအာင္ မလုပ္လိုက္ ၾကပါနဲ႔။ သူတို႔ ပုံစံခြက္ဟာ ဘယ္လိုေလး ျဖစ္ရင္ မေကာင္းႏိုင္ဘူးလား။ သူတို႔ ပုံစံခြက္ကို ဘယ္လို ပုံေဖာ္ယူႏိုင္စြမ္း ရွိၾကသလဲ – အဲ့ဒါကိုပဲ သြန္သင္ေပးၾကပါ။ အေတြးအေခၚ ဥာဏ္ ေဖာက္ထြက္ ေတြးသမွ် ကို မခ်ိဳးဖဲ့လိုက္ၾကပါနဲ႔။ ခင္ဗ်ားတို႔ လူႀကီးမင္းမ်ား လုပ္ရမယ့္ အလုပ္က လူငယ္ေတြကို “ ဒီလမ္းက ေကာင္းတယ္ – ဘယ္လို ေကာင္းတယ္ ဘာေၾကာင့္ေကာင္းတယ္ ၊ ဒီလမ္းက ဆိုးတယ္ – ဘယ္လို ဆိုးတယ္ -ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုးတယ္” နားလည္ျမင္သာေအာင္ ရွင္းလင္း ၫႊန္ျပဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။ လက္ညႇိဳးထိုး ျပဖို႔ပါ။ ဒီလူငယ္ေတြဟာ သူတို႔အား သူတို႔မာန္ အျပည့္အဝ အသုံးခ်ခြင့္ ေပးပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လိုခ်င္ရာ လမ္းကိုပဲ အတင္း တြန္းမပို႔ၾကပါနဲ႔။ အဲ့ဒီလမ္းကို ဆက္သြားဖို႔ တာဝန္ဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ တာဝန္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ ဒါပါပဲ။

……………………..
Ref: Osho’s impressions on Hippies
…………………….
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
…………………….

Categories: Osho, philosophy
Tags: aim, freedom, gentleman, Hippie, natural, nature, Osho



No comments:

Post a Comment

 အလင်းတွေရှာဖွေရင် အလင်းတွေပျောက်ဆုံးလို့ အမှောင်တစ်ဘက်ခြမ်းထိ ခရီးတွေပေါက်ခဲ့ဖူးတယ် ၊ စိတ်ရဲ့ စေညွှန်ရာကို လှည့်လည်‌လျှောက်လှမ်းရင် စိတ်ရဲ့...